Beviteli eszközök
Beviteli eszközök segítségével adatokat és utasításokat juttatunk a számítógépbe.
Néhány ezek közül:
1. Egér és billentyűzet
2. Játékvezérlő (gamepad) és botkormány (joystick)
3. Digitális fényképezőgép és videokamera
4. Biometrikus azonosító eszközök
5. Érintőképernyő
6. Digitalizáló tábla
7. Lapolvasó (szkenner)
Egér és billentyűzet
Az egér és a billentyűzet a két leggyakrabban használt beviteli eszköz. Az egérrel navigálhatunk a grafikus felhasználói felületen (graphical user interface, GUI). A billentyűzet pedig szöveges információk és parancsok bevitelére szolgál.
A KVM kapcsoló (Keyboard Video Mouse switch) olyan hardver berendezés, mellyel több számítógépet felügyelhetünk egyetlen billentyűzet, egér és monitor segítségével. A KVM kapcsoló költséghatékony megoldás több szerveres környezetben.
Lapolvasók (szkenner)
A szkenner dokumentumokat vagy képeket digitalizál. A beolvasott kép fájlként menthető így később megjeleníthető, nyomtatható vagy módosítható. A vonalkódolvasó egy speciális szkenner, ami UPC (universal product code, univerzális termékkód) szabványnak megfelelő vonalkódokat olvas le. Széles körben használják árazáshoz és leltározáshoz.